Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

tisdag, september 12, 2006

Back on track.

Jag har fått för mig att börja blogga igen. Kanske bara är en fluga, ett fånigt påhitt, nått trams jag har fått för mig nu när jag är söderbo sedan tio dagar tillbaka. Men ack, jag har fått för mig att "jo, det går nog mycket bättre att blogga kontinuerligt om jag byter bloggportal". Sagt och gjort. Bye bye Passagen, hej hej Blogspot. Jo men tjena. Det ska nog gå fint det här.

Jag kom på att jag var tvungen att blogga igen när jag såg en massa trams på teve. Herregud, får vem som heslt göra teve nu för tiden eller? Ja jag vet att jag låter som en pensionär (det är förmycket sport på teve!) men vad göra! Värst var ju ändå när Sveriges fulaste brorsor (bröderna Schulman) fick för sig att göra nått jäkla hi/fi-program om dyra elektronikprylar. Ta bort dom ur rutan! Bortskämda snorungar. Eller alla dessa audition-program, det räcker nu! Tacka vet jag alla 100 Höjdar-program, jag tröttnar aldrig. Genialt.

Men gud, kan man skriva om nått tråkigare än teveprogram? Knappast. Så till något otroligt mer väsentligt, MITT liv! haha. Bara en termin kvar nu, innan man blir legitimerad. Scary mama. Men det ska nog gå bra. Just nu går jag mest och irriterar mig på alla gamla (ursäkta uttrycket) men kärringar som har jobbat 20 år förlänge i vården som gör saker SOM DOM ALLTID HAR GJORT för så ska man ju göra. Eller hur. Ifrågasätt icke! Suck. Jag gör iallafall som jag vill. Om några månader...

Något upprörd ton i Blogspots första inlägg. Ska försöka bli ändring på det. Så småningom. Bara programmen på teve blir lite roligare så...