Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

onsdag, september 13, 2006

Jag gör en Virtanen

Jag är så himla klok. Alltid när jag har som minst tid i mitt liv, då får jag för mig att lattja till det och skaffa mig ett nytt projekt. Nu till exempel, när jag är stressad upp över öronen över flytt, städning, utflytt, praktik och skolarbeten... DÅ börjar jag blogga. Smart smart. Men just denna morgon borde jag verkligen plugga, skriva mitt jäkla geriatrik-arbete på en miljon sidor och enormt mycket vetenskapliga artiklar. Men icke, då känns det roligare att blogga. Som sagt, man är väl inte dum. Eller?

Eftersom jag har sån stenkoll på musik (oh ja men visst serru) så tänkte jag vara lite originell och göra en Virtanen (för er som inte fattar alternativt inte har stenkoll på Aftonbladets bloggar, betyder det att lista Dagens Mp3.) Alltså en låt som jag tycker att hela världen (läs: en promille av Sveriges befolkning som läser detta) ska lyssna på. Enbart för att JAG säger det. Hård konkurrens så här inför första utnämningen av Dagens Mp3, men det måste ju ändå bli den låt som jag lyssnar mest frekvent på just nu. Vilket är Salem Al Fakirs "Dreamgirl". Hurra vilken bra låt! Om all musik var så skulle man inte behöva lyssna på nåt annat alls. Skulle va skönt....... minska skivsamlingen en smula. Utopi.