Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

måndag, september 18, 2006

Hur ska det nu gå?

Oj vilket nervkittlande drama som utspelade sig på dumburken igår. Jag pratar såklart om det som ALLA pratar om, nämligen valvakan. Och som jag hade gissat så blev det ju, till mitt stora förtret, maktskifte. Typiskt. Så när jag om ett halvår står som färidg sjuksköterska får jag räkna med noll jobb, noll löneutveckling och noll statsdrivna sjukhus. Typ. För att se det optimistiskt. Moderaterna (och ursäkta mej, menar såklart NYA moderaterna...) vill ju till och med sparka sjuksköterskor. Faaan va bra tänkt, då ökar man ju verkligen tillgängligheten! För 1 + 1 är ju självklart 3. Eller?

Dessutom undrar jag hur svenska folket tänker. Hur kan man rösta på ett parti vars partiledare ser ut som en barnboksfigur? En fågel viskade i mitt öra hur slående lika Fredrik Reinfeldt och Tummen är! Men hallå, det är ju faktiskt sant! Reinfeldt har snott Tummens goodwill-attityd rakt av. Plagiat. Dessutom är det himla svårt att ta en partiledare som ser ut som en rosa fingeravtrycks-figur på allvar. Undra om Reinfeldt också bor i ett äpple..?





Slående likheter, right?