Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

måndag, september 18, 2006

House!

Har suttit o pular på mitt geriatrik-arbete hela långa dagen. Det ska vara inlämnat om 19 timmar. Ge mej 3 timmar till så kanske jag är klar. Observera ordet k-a-n-s-k-e... oooh. Jag ska skratta mig lycklig när jag är klar med skiten. Pust.

Tittade nyss en snabbis på dumburken samtidigt som jag intog kvällens gourmet-middag (sojamjölk o flingor) och råkade kika på tv4's nya programsatsning Förkväll. Oj. Då. Herre. Gud. Vad. Pinsamt. Var tvungen att stänga av. Vilken samling männsikor! Och vad gör Carina Berg bland dom, hon som faktiskt är både duktig och smart, i denna samling? Och varför spelar dom in programmet på t-centralen och blir avbrutna av SL's meddelanden i speakern ("pendeltåg mot Södertälje befinner sig i Norrland hundrasjuttiofyra minuter försenat", ni vet...) Och varför blir komikern Mikael Tornving avbruten mitt i ett skämt för att man ska se när Carolina Gynning gör guffa med creme fraich med nån skånsk kock? Och varför är hon med över huvudtaget? Ge mig ETT SKÄL till att betala tv-licens när sån här skit sänds. När till och med mitt geriatrik-arbete lockar mer än att kolla på Förkväll, då är det illa. Riktigt illa.

Men imorrn, då äntligen börjar House i tv4!!! Mitt favoritprogram! Följde det slaviskt när jag bodde på Irland, det var hur stort som helst där. Iallafall bland oss läkar- och sjuksköterskestudenter... Se o njut imorrn alla kloka. Snart har jag bara 18 timmar på mig...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur hinner du med allt? Flytta, skriva arbete, jympa, äta, sova, kolla in allt, åså Henrik????
Har du mer än 24 timmar per dygn?

"Trött efter hälften"

20 september, 2006 13:57  
Anonymous Anonym said...

jag kollade in house med halft öga (någon annan som tog upp andra ögat) och tyckte det var rätt skumt. fast bra ändå.

men förkväll är riktigt dåligt, alla pratar i munnen på varandra så man hör inte ett smack. vad är meningen med det programmet liksom?

20 september, 2006 20:16  
Anonymous Anonym said...

Såg delar av första avsnitet av House. Det verkade bra, men är han inte lite "övernaurlig"? Det verkar som om han vet allting i hela världen och har svar på alla världens gåtor. Ihop med sitt haltande ben, gör ju att han är en stark kandidat till Nodelpriset, Moder Theresa-priset, Emmy, eller i alla fall bästa "tyck inte synd om mig"-priset.

"Tjusig utan vit rock"

22 september, 2006 08:49  

Skicka en kommentar

<< Home