Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

onsdag, mars 12, 2008

Jag ska ta min boll och gå till fotbollsplan.

Fan vad tråkigt det är egentligen att jobba natt. Man träffar ju inge folk! Man har inget liv! Jag har varit ledig i en vecka och bara längtar efter att gå till jobbet imorrn kväll! Träffa mina kollegor (som visserligen jobbar dag/kväll men ändå...) Känns som jag bara varit instängd o pluggat hela dagarna, visserligen träffat lite folk på kvällarna, men ändå... 3 inlämnade uppgifter denna vecka, och jag har typ en miljon grejjer kvar att göra! Men det är ändå ganska kul trots allt... Fast jag skulle gärna haft lite praktik den här terminen också, ut o brassa blåljus...

Men shit. Get a life, liksom. Sune ska förövrigt bli musikal såg jag reklam om idag! Men hallåååååååå! Hur tänker man då? Sunes jul är redan gjord! Och bättre än så blir det inte! Musikal?? Jag fattar ingenting. Pappa Rudolf bryter ut i spontansång: Faaaamiiiiljeeeen! Suuune! Håååkan! Vi ska gå till (tonartshöjning!) KAAASSORNAAAA!

Ehh, nej. Tack. Jag kommer INTE sitta i publiken. Jag tar min boll och går till fotbollsplan. Visst är den här låten lite gullig ändå, fast ganska så puckad?!?


Alltså lyssna nu på låten, o skit i videon...