Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

måndag, september 25, 2006

Snor.nu och gratisnöjen

Vem är trendsättare nummer ett i det långa landet Falukorv? Jo, JAG såklart! Ni har väl självfallet sett reklamen för Sverige Näsflöjts Orkester (Snor.nu), där folk uppmanas hålla andningsvägarna fria till fördel för näsflöjten. Haha, näsflöjt som jag införskaffade mig för cirka tre år sedan, har nu alltså blivit hippt. Som om jag inte redan visste det...

Jag gillar verkligen klyschan "det är mycket nu". För ganska ofta när man kläcker ur sig den, så är det verkligen mycket nu. Som förra veckan. Praktik, praktik, praktik. Åsså var jag ledig på fredag, men då passade jag ju på att jobba lite (alltså, arbeta MOT BETALNING som vanliga människor gör, till skillnad från oss stundeter som sliter ihjäl oss för noll kronor per minut...) Jag var i hetluften på Akuten i fredags, herreguud vad folk blir sjuka just en fredagskväll. Ett nageltrång som måste fixas just på fredagskvällen. Suck.

Lördagen spenderades i goda vänners lag och en flaska rött vin(?) med kapsyl. Inte kork, inte ens platskork och DEFINITIVT inte skruvkork. Utan just det, kapsyl. Hur fel känns inte det. Men okej, vinet var ju från Kroatien... haha. På vägen hem på nattbussen kunde jag, i nyktert tillstånd, avlyssna alla dessa onyktra människors konversationer. Ja, alla dessa människor som klockan halv två på natten tog nattbussen IN mot stan. Ute i lagom god tid, så där. Ganska roligt faktiskt. Gratisnöje. Som att höra alla klassiska repliker ur Repmånad passera revy. Eller höra paniken i deras röster ju närmare stan dom kom, med repliker som "men allvarligt, vart SKA vi gååå nu dåååå?" sägas mer och mer frekvent ju närmre stan bussen tuffade. Själv skuttade jag glatt av vid Skanstull o knatade hem till sängen. För mej är kvällen fulländad efter en vinflaska med kapsyl på.

-------------
Dagens mp3 är Peter Bjorn & Johns "Young folks". Underbar låt. Och ja, jag hade hört den innan den kom med i reklamen för 3-mobilen. Så det så. Jag är ju som sagt först med allt. Visst var det så...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja ,det gäller att hitta guldkorn och gratisnöjen i tllvaron.

26 september, 2006 16:17  

Skicka en kommentar

<< Home