Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

fredag, december 15, 2006

Skyltbeställning o gamla fyndigheter

Idag beställde jag skyltar till mitt kommande yrke. Cecilia Jarl legitimerad sjuksköterska. SJUKT är verkligen rätta ordet. Kan inte fatta att det snart är över. Sen ska man ut och slita i 45 år. Eller?

Vi fick sovmorgon på kursen idag, jag blev så glad igår när jag fick veta det att jag började gråta! Har inte sovit ut på flera månader. Bokstavligen. Känns som jag inte har sovit på flera år om jag ska vara ärlig. Men idag, när jag FICK och KUNDE sova, då vaknade jag klockan nio med världens ondaste hals. SKIIIT! Jag har verkligen inte tid att vara sjuk. Dessutom gick jag och la mej halv två inatt för det var ju julbaksmys igår med världens bästa tjejor, och då blir det lätt sent. Vi bakade förövrigt världens godaste lussebullar o mozartkulor o knäck, som jag förövrigt åt till frukost. Förövrigt kan jag meddela att förövrigt är ett ord jag förövrigt gillar att överkonsumera. Förövrigt.

Nej idag ska jag vara hemma o kurera mej, skiter i den där jävla föreläsningen (ORKA gå på en föreläsning mellan 13-16 en FREDAAG!!? WHAT??) för ikväll är det julfest o sen måste jag gråta i mina skolböcker i helgen. 2 tentor nästa vecka. Så fråga mig inte hur min helg ser ut. Blä.


Jag om 45 år??

-------------
Dessutom är förövrigt (DÄR KOM DET IGEN!) Dagens mp3 Like a pen med The Knife.

Och varje gång jag har ont i halsen tänker jag på att jag vill va Loa Falkman (ni vet, han UTAN hals!) Jag har själv skritivt ett väldigt fyndigt inlägg om detta tidigare, se här bara... (hela bloggen finns här, ibland tycker jag att jag va fyndigare förr...)

1 Comments:

Blogger Loppan said...

usch du anar inte hur länge jag satt och störde mig på det där.. och nu kommer du och påpekar det.
jag som tänkte smått arbeta med mina tvång men nu känner jag mig nästan tvingad, blä för dig


va duktig du är som klarar skolan med en sådan briljans

16 december, 2006 00:36  

Skicka en kommentar

<< Home