Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

måndag, november 27, 2006

Våra grannar Leif & Ted

Underbara måndag! Finns det något bättre än att va ledig på en måndag? En måndag som dessutom består av strålande sol? Jag tvivlar. Underbart att vakna denna dag, då jag vet att jag aldrig mer kommer ha praktik. Jag kommer aldrig mer att vara sjuksköterskestudent med sjuksköterskepraktik. En grym känsla. Jag är klar med den skiten nu. Gjorde min sista praktikdag i fredags, och även om det har varit bra, är jag grymt glad att det är över. Inte en dag, inte en timme, inte en minut till hade jag orkar. Men I made it. Yesindeed...

Däremot är jag fortfarande jobblös. Men jag orkar inte ens bry mig om det längre. Får jag inget jobb kan jag alltid resa lite till, fram tills sommar eller så, för då lär jag ju få jobb. Äh skit samma. Det löser sig väl... Jag lär väl inte gå arbetslös fram tills pension, eller kan man det? Måste kolla upp det...

Ikväll kommer en tant som ska köpa vår gamla skruttig soffa för tusen spänn. Vilken miss hon gör, haha. Men vilket kap vi gör, haha! Skönt att bli av med, vi har blivit för tjocka för vår soffa så vi får inte plats. Banta? Oh nej! Köpa en ny? Oh ja! Smart där.

Drog upp gardinen imorse och fick som vanligt se våra kära grannar båtarna Leif och Ted köra förbi på fartleden här utanför... då vet man att allt är som det ska. Men hallå, trodde fartyg skulle ha tjejnamn? Och HUR fan kan man döpa en båt till Leif? Jag skrattar varje gång dom tuffar förbi här utanför, radarparet Leif och Ted... haha. Vilken vacker syn.

---------------------
Dagens mp3 är Lily Allens LDN. Lyssna på den, o drick lite gott kaffe från Svart kaffe. I'm addicted... yesindeed.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skön inställning till sökajobbhetsen. Be happy! det löser sig.

28 november, 2006 15:30  

Skicka en kommentar

<< Home