Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

fredag, oktober 06, 2006

Panic at the disco!

Alltså, vi tar det lugnt och sansat från början nu. Jag bodde på Irland för cirka 5 månader sen. Jag lyssnade där på ett stort indierockband som kallar sig för Panic at the disco. Jag hade inte tillgång till nedladdningsprogram utan köpte en cd-skiva, något som inte har hänt på bra många år. Jag lyssna på den. Jag blev kär o galen. Bättre musik får man leta efter. Jag åkte hem. Jag försökte pracka på alla musikglada svenskar att Panic at the disco is "the shit", men folk såg på mig med svår blick. Jag hörde att favvobandet skulle spela i stan. Jag surfade glatt in på ticnet och fann till min enorma besvikelse att biljetterna var... sluuuut!!! Hurdå liksom? VEM har köpt dom, dom är ju inte ens kända här?

Jag grät en skvätt. Om jag inte minns fel. Men sen jävlar. Bandit lottade i veckan ut 2 st biljetter till underverket, och man skulle maila in sin motivering till varför man ville se dom så skulle dom läsa upp vinnarens namn i radio... Och vem tror ni går och vinner då? Va? Va?

Jag såklart! Vem annars. Så nu är jag glad som en lärka för jag ska få se Panic live på onsdag... yeaaah. Ska bli grymt. Ska gå på numera grannhaket Debaser Medis. Tufft. Vackert. Jag är glad i hatten utav bara fasiken.

Förövrigt så gjorde Hey baberiba en grymt rolig parodi på Förkväll idag. Dom slog huvudet på spiken. I övrigt tycker jag det programmet har tappat stinget. Precis som Idol. Allt är en enda stor gäspning. Så, ta lärdom gott folk. Man ska helt enkelt inte sitta hemma o glo på teve en fredagskväll. Så är det bara. Punkt.

--------------------------
Dagens mp3 blir ju självklart dagen till ära Panic at the disco med "The Only Difference Between Martyrdom And Suicide Is Press Coverage". Ja bara titeln är ju to die for. Herregud vilket von Sydow-uttryck. Jag tar tillbaka. Låten är bra, helt sonika.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

kul att du fick biljetter till slut! klart att du skulle gå och vinna dem!! :)

07 oktober, 2006 09:24  
Anonymous Anonym said...

såg att bandet låg på trackslistan btw. och nu har även jag börjat ladda hem skivan för att se om det är något som duger ;)

07 oktober, 2006 09:34  
Blogger Cecilia said...

haha jag vet, ryktet har spridit sig om PATD sen jag kom hem... :)

07 oktober, 2006 15:36  

Skicka en kommentar

<< Home