Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

tisdag, oktober 03, 2006

Jag kommer på smarta saker hela tiden... juh

...jag kommer ju på värsta scoopen hela tiden! Ba: "det dääär ska jag skriva om i bloggen min", och: "shiit, va skruvat, det här kan ju bli ett köttigt inlägg i bloggen..." Åsså sitter man här. Trött. Och. Tom. I. Huvudet. Punkt. Ännu en vecka har inletts med gå-upp-kvart-över-fem-utan-att-få-ett-korvöre-för-slitaget-veckor... Nice. Liksom. Inte.

Jag va ju ledig i veckan. Hej å hö liksom. Vart fan to den veckan vägen? Jag SOOOV typ hela veckan. Och var vaken alla nätter. Himla bra. Jobbade massa dar på Akuten. Sprang arslet av mej. Men det är ändå skoj o va i händelsernas centrum... eller nått. Dock är min vanligaste replik sisådär klockan åtta på kvällen när vi har en miljoooon patienter: "och varför är det här akut just NUUU?" Måste man komma in med lite lätt huvudvärk som man har haft i tre månader JUST en fredags kväll??? Kan man inte åtminstone PRÖVA att ta en Alvedon först? Jag bara undrar. Kanske måste man det man komma i just då. Kanske inte.

Helgen spenderades på Stureplan i den så kallade vip-kön. Kan inte komma ifrån att det känns riktigt glassigt att "stå på listan". Haha. Ibland kan man ju få leka rich and famous. Nu när vi har guldvägg i lägenheten måste man ju röra sig med sociteten. Lika barn leka bäst. Eller? Isn't it ironic. Don't you think.

Shit pomfritts. Jag har verkligen noll fantasti. Jag tror dessa textrader kan titulera sig som något av det mest fanatasilösa jag någonsin har tryck ner i tangentbordet. Skämmes ta mej fan. Dessutom ramlade jag i stentrappan idag. Som om det inte vore nog med eländigheter, liksom.

------------------
Dagens mp3 är Fibes Oh Fibes med Get up. Lyssna och älska eller dra er baklänges, gott folk.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

I löööv fibes oh fibes!

03 oktober, 2006 23:53  

Skicka en kommentar

<< Home