Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

måndag, oktober 16, 2006

Åldersgräns: 13 år

Hej hej hallå. Måndag igen. Undra vem som kom på måndagar, och varför dom inte bara kan avskaffas då det inte verkar vara någon vettig människa som gillar dom. (Nya) moderaterna kan väl ta och avskaffa dom på stört, dom håller ju på som bäst att avskaffa allt som fungerar och gör livet drägligt för folk. Så bort med måndagar bara, ge dom va dom tål.

Måste ju berätta om spelningen med Panic at the disco som var i onsdags. Alltså, jag måste ha missat nått. Är dom ett fjortisband??? Enligt Strage (husgud och recensent i DN) är fallet så i alla fall, jag måste erkänna att jag faktiskt inte hade någon som helst aning om detta faktum. Så var det inte på Irland. Tänk vad man missar. Så klart går dom och blir fjortisband här hemma, så jävla typiskt svenska småtjejer. Att åldersgränsen dessutom var SÄNKT till 13 år drog ju ner betyget. Jag, med mina 23 år, var äldst på stället. Jag fick stå längst bak i baren o lyssna till alla skrikande trettonåringar. Patetiskt. Vart är världen på väg? Kan inte småtjejerna hålla sig till att lyssna på smörmusik och boybands? Måste dom börja inkräkta på MIN MUSIK. Irriterande!!!

Ja, jag känner mig hotad. Dessutom var sångaren sjuk och gjorde inte ett kanonframträdande. Låt mig formulera mitt betyg om spelningen såhär: jag hade ju inte betalat för biljetterna i alla fall... Så säger jag ingenting så har jag ingenting sagt.

Kom på en annan grej. Dumt det här med mobilförbud i kollektivtrafiken. Jag har en mycket bättre grej: förkylningsförbud! Kan folk sluta vara snoriga, nysa mej rätt i ansiktet och hosta upp halva lungorna när dom åker tunnelbana! Jag blir så irriterad! Gå av! Stanna hemma! Jag skiter i om folk pratar vitt och brett om sitt privatliv i nån stackars mobiltelefon bara dom inte HOSTAR MEJ RÄTT I ANSIKTET. Sånt får jag nog av ändå. Men man undrar ju vilket parti som skulle våga införa den regeln? Och hur skulle klistermärket på dörrarna se ut, en överkryssad snordroppande näsa?

----------------------------
Dagens mp3 är John Legend med Save room. Soft musik för alla er som är lite åren tillkomna (snygg omskrivning jo man tackar.) Förövrigt vet ni väl att man kan lyssna på alla mina dagens mp3-or på Tracks hemsida.... Fast det visste ni väl redan. Äh kom med nåt nytt va...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag säger bara: Björn Skifs och Blåblus. De kunde verkligen göra Hooked on a feeling. Etta på USA-listan i april 1974 låg de också!
Finns hemma på vinyl! Viinnnyyyylllll

16 oktober, 2006 12:46  
Blogger Cecilia said...

vinyl, va e de? stenkakor??

:)

16 oktober, 2006 13:56  

Skicka en kommentar

<< Home