Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

tisdag, oktober 10, 2006

10 000 steg

Det är mycket nu. Men jag kan tyvärr inte säga som Petter: "Det går bra nu". Rysk kaviar på mitt fat. Det går bra nu. Nej, inte riktigt. Men hur som...

Är typ sjukt stressad. Har ett nytt fucking omvårdnadsarbete att lämna in, och jag FATTAR INTE när man ska hinna med allt?? OOOOOOO vad jag längtar tills jag är klar. Jag vill inte mer nu. Låt mej va!

Försedde mej med en stegräknare igår. Dom som vet sånt här rekommenderar att man minst ska gå 10 000 steg om dagen för att hålla sig i trim. När klockan var nio på morgonen var jag uppe i 8000 steg. När jag hade gått 30 000 steg innan lunch tog jag av mej stegräknaren. Skämtar dom eller? Stegräknaren lär ju knappast vara tänkt att hjälpa folk som jobbar i vården. Som går/springer/stressar runt några marathonlopp om dagen i korridorerna. Sånt där kanske är bra för kontorsnissar. Men herregud, finns det verkligen folk som INTE går 10 000 steg om dagen? Vad gör dom? Sover?

Jag är mest arg idag. Trött. Snart ska jag iväg till praktiken och gratisjobba igen. Ojojojojojojojojojojojoj. Så roligt så jag tror jag avlider. Kan ju alltid roa mig med att titta på Ok Go's video till låten Here it goes again, den e gryyym! Se o njut gott folk.



----------------
Dagens mp3 är inte Ok Go, utan faktiskt (believe it or not!) Scissor Sisters med I don't feel like dancing. Glad låt, i dessa deppiga tider. C'mon katten, det svänger juh!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Google köper YouTube för 12 miljarder kronor.
Undrar om Ok Go's video ingår....

10 oktober, 2006 16:19  

Skicka en kommentar

<< Home