Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

tisdag, december 12, 2006

Berest?



create your own visited countries map
or vertaling Duits Nederlands

16 länder har jag (snart!) varit i. Än så länge ser det ruggit tomt ut på kartan, måste åtminstone besöka ALLA världsdelar minst en gång i livet. Gärna mer. Afrika vore häftigt... o Australien... o Nya Zeeland... o Japan.... o Ryssland... o Canada... o Brazilien... och! Ja Stopp och belägg.

Det satt en tokig tant i 80-års åldern på bussen till Solna idag. Hon skrek och gormade och lekte med sin docka Cecilia (!) och sa åt dockan hur man skulle trycka på stopp-knappen och att det var viktigt att läsa bibel för att behålla förståndet. Jomenvisst, serru. Sen åkte vi förbi Norrbacka vid Karolinska sjukhuset och då utbrast den galna tanten: Titta dockan, där är Norrbacka! Där jobbade jag med professeor Hans Sandström, han var en duktig man! Han forskade inom bla bla bla bla bla... Och plötsligt slog det mig: cheesus hon har jobbat på KI! Samma skola där jag pluggar! En avdankad omvårdnadstant alltså! Läskigt... är det så dom blir tillslut?

Denna veckas agenda (FÖRUTOM mer än heltidsstudier!) består av julbord, julbak i goda vänners lag, julfest, avslutningsfest, ikea-shopping, julklappsshopping. Och allt detta skall hinnas med INNAN helgen kommer. För i helgen MÅSTE här pluggas. Har tentor x2 nästa vecka. Och jag har, som ni kanske förstår, inte ens börjat plugga än. Ge mig en sekreterare, snälla...

2 Comments:

Blogger Loppan said...

hoho, och jag har länkat till dig nu.

jag måste vara ett retard för jag tycker det är så komplicerat

kiss o bajs

12 december, 2006 19:13  
Blogger Cecilia said...

haha josse, sååå svårt är det inte!!!

12 december, 2006 19:36  

Skicka en kommentar

<< Home