Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

torsdag, mars 08, 2007

Skummis.

Jajajajajaja jag VET. Har inte skrivit här på ett tag. Men jag har mina randiga skäl och rutiga orsaker till detta faktum: mitt nya liv har ju börjat. (Moahaha. Satte andan i halsen.) Nu mera är jag ju yrkesutövande. Jag knegar från morgon till kväll. Inte en död sekund. Jag är ju trots allt "presteraren" (efter ett klockrent test jag gjorde i någon tiding, utav 9 personligheter bidde jag, just det: "presteraren".... Stämmer månne?)

Så ack, min tid rinner ifrån mig. Men nu är jag här. Trött i armar o ben och knopp efter ett toppenaerobicspass! Torsdagar is my favourite! Imorgon får jag fint besök från sydligare breddgrader, på lördag vankas det Melodifestivalkväll här hemma o hela Söder är bjuden, typ. Undrar var dom ska sitta bara...? Eh. Det löser sig. If there is heartroom there is assroom... för att citera någon ur min gamla gymnasieklass back in the days.

Nån har mifflat med min mail! Upptäckte detta idag, att "någon" har brutit sig in i min mailbox och stuvat om! Någon planerar bestämt en kupp mot mig... Mycket skumt. Förövrigt är jag lite hemligt fäst vid ordet "skumt". Jag gillar det på nått vis. När jag var liten hade jag en liten bok där jag skrev upp alla skumma personer jag såg "på stan" (observera att stan inkluderade i stort sett 500 meters radie från radhuset där jag, vid denna tid ungefär 5 år gammal, bodde.) Men dock! Där fanns "skummisar" som "tjej med snedtofs och randig tröja", "skum typ med hatt" och riktigt kusliga figurer som "pojke med keps som smyger runt, skumt". Jag trodde nog att min bok skulle komma till stor nytta när Privatdetektiv Ture Sventon kom förbi och skulle lösa en mordgåta. Eller nåt. Hur som haver, jag skriver detta för att understryka att min fascination för ordet "skumt" odlades redan i tidig ålder.

Dessutom gillar jag skummad mjölk. Bara det, liksom.

Världelös diskussion! Hey, we get the point.

Nej, soffan kallar. Jag måste göra min plikt. Soffplikten. See you in a bit folks.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

En annan favorit var ju Skumberg och de danska wienerbröden med chokoläääääde

11 mars, 2007 12:02  

Skicka en kommentar

<< Home