Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

fredag, december 22, 2006

Men NÄR blev det den 22:a december??

Vaknade upp imorse. Sovmorgon för första gången på typ 80 år. Drog av ett blad på almenacka. Den 22:a december. Jaja... VÄNTA NU HÄR-WHAAAAT?? 22:a december? När fan blev det det? Jag har verkligen helt missat att det är december. Visst, jag har ju sett det, köpt julklappar, ätit julgröt, men INTE MENTALT FATTAT att det verkligen ÄR december. Inte förrän imorse.

Har haft så sjukt mycket att göra, att det lika gärna skulle kunna vara midsommar i övermorrn. Eller påsk. Eller whatever. Jag hara bara rusat runt och presterat och presterat och presterat på löpande band. Utan att reflektera. Hade folk sagt till mej att köpa påskgodis hade jag gjort det. Utan att blinka. Lite läskigt faktiskt, vad sjuklig stress kan göra med en. Jag ska verkligen aldrig mer stressa som jag har gjort den här hösten. Jag hade kunnat gå av mitt itu. I was lucky.

Åh fy fan vad jag hatar Pink! Sjukt dålig musik, ta bort henne! Var bara tvungen att säga det.

Joomen iallafall, min dag. Jag gjorde en mycket klok grej idag, jag åkte till Drottninggatan vid lunchtid för att shoppa dom sista julklapparna. Om jag uttrycker mig såhär: jag var inte ensam. Då slog det mig igen, visst fan det är jul om 2 dar. Jag har verkligen inte fattat det. Efter att ha hittat noll stycken julklappar blev det iallafall fika x 2 med kära vänner. En latte kan verkligen hela dom mest trötta fötter. Magic.

Och sista tentan i torsdags klarade jag galant också. Nu är det bara Indien som stundar om 5 dar, sen är jag legitimerad. Hurra! Ibland vill jag klappa mej själv på huvvet. Växlade förresten till Indiska rupies idag, och tanten på Forex sa: "Du vet att det är olagligt att föra in dom här pengarna? Men vi har inte hört om någon som har råkat ut för nåt ännu, så vi gör det ändå..." What? Skumt, eller? Får man verkligen göra så? Tänk om jag skulle göra så som sjuksköterska... "Egentligen får man inte ge den här medicinen intravenöst men jag har aldrig sett någon som har dött av det så vi kör på ändå...". Ehh. I don't think so.

God jul på er alla julgrisar!