Cecilia på Söder

Cecilia flyttade till Södermalm och började re-blogga.

fredag, april 04, 2008

Äntligen strejk!

Fantastiskt! Vårdförbundet varslar om strejk för sjuksköterskor, barnmorskor och biomedicinska anlytiker, den 21 april kl.12 om inte SKL lämnar ett bättre bud. 22000 i ingångslön är väl inte helt orimligt, med tanke på ansvar, komptens och utbildning? Men Vårdförbundet tar inte ut alla syrror i strejk, för det får ju inte bli samhällsfarligt, som det heter. Varför i helvet inte då? Tänk om alla syrror skulle sitta på ändan med armarna i kors? Ingen skulle röra ett finger? Då jävlar skulle vi få 22000 om inte mer, på direkten! Vi är inga jävla Florence Nightingale, vi vill ha betalt för kompetens och ansvar. Så är det bara.

Ja, jag hoppas på strejk iallafall. Jag tror alla tjänar på det.

Nej nu ska jag fixa tacos, massa folk kommer hit ikväll o det vankas tacos och vin (funkar den kombon?)... och förhoppningsvis lite skönt barhäng. Om man orkar, har ruggit ont i benen efter mitt långpass idag på 2½ timme... gaah. Hur faan ska jag orka en mara, hur tänkte jag, liksom?? Jaja... skam den som ger sig. Ciao!

2 Comments:

Blogger Caroline said...

Nu har även jag skrivit på www.upproret.se Inte för att det hjälper men jag kan åtminstone visa mitt stöd.

07 april, 2008 15:10  
Blogger Cecilia said...

Bra där! Det behövs!

07 april, 2008 18:24  

Skicka en kommentar

<< Home